jueves, 7 de mayo de 2009

La diferencia entre ayudar a Catalunya o salvarla.

En el libro: "Roca, l´últim segon", encontramos una anécdota muy interesante ya que clarifica los diferentes tipos de nacionalista catalán.




Trias Fargas, sota aquella aparença d´aristòcrata anglés, era un foteta increible. I s´en fotia molt, de Roca i de Pujol. Quan es dirigia a Pujol sempre li deia: "El que tu diguis, líder, si ho diu el líder..."
Hi ha una anècdota il-lustrativa d´aquesta relació, datada el 1.977, Pujol i Trias, amb Josep Verde Aldea, estaven gravant en una emissora la falca de publicitat electoral del Pacte Democràtic per Catalunya. Trias va incloure en la seva intervenció la frase "...i tots viureu millor". Pujol i Verde li van fer notar que hauria d´haver dit viurem, i no el pejoratiu viureu. Però per fer aquella modificació Trias havia de repetir la seva intervenció sencera, i com que eren les tres de la tarda, s´hi va negar.
-N´estic fart. Marxo-va dir.
-Jo bé em quedo, i aixó que avui és el meu aniversari de casament -li va replicar Pujol.
-Tu vols salavar Catalunya, i per tant t´has de quedar. Jo, com que només vull ajudar-la, marxo.
I se´n va anar.

No hay comentarios: