miércoles, 3 de octubre de 2007

Héctor López Bofill.

Veo en TV3 Entre línies por cierto programa facturado por la productora de la gallega de Monforte de Lemos Julia Otero, a veces Júlia con acento. Lo veo y me sorprendo al ver africanos con barretina y que se sienten patriotas catalanes. Uno de ellos compartió conmigo muchas horas de radio, sé por qué lo hace me entristece y el recuerdo me impide ahondar más en la herida. A otro le sorprende que al alquilar un piso le miren mal aunque hable catalán....pobre Mustafá quien le habrá dicho que con el catalán se le iba a solucionar todos los problemas. Al día siguiente leo en el AVUI un artículo firmado por el escritor Hčctor López Bofill y me pone las pilas, vuelvo a recordar por qué me metí en política y por qué C´s es imprescindible. Os dejo un pedacito de este artículo.

."A diferència de la majoria de països europeus, la inquietud que genera la nova inmigració entre nosaltres no ve tant perquè d´aquí a un parell de generacions els xinesos de l´Arc de Triomf continuin parlant nomès en xinès si nó perquè ho facin en castellá. No cal dir que, si la inminència d´aquest risc es percep amb tanta intensitat, això té la seva causa en el quadre sociològic anterior: el d´una inmigracció massiva d´arrel espanyola que en gran part s´ha mantingut en un horitzó mental aliè al país. Els problemes de desintegració social que deriven dels petits guetos de la nova inmigració amenacen els fluxos de continuitat de la cultura catalana, perquè entre tots i fomentant la pervivència del gran gueto: la dels fills i els néts de la inmigració atiada durant el franquisme que, amb certs matisos, viuen a les ciutats catalanes com si visquessin a leganés o a Dos hermanas.


1 comentario:

Anónimo dijo...

El tal hector es el que le sujeta la bandera al saltimbanqui.